۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۶۰۵
رییس عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

عمق غنای معارف ارزشمند امام سجاد در صحیفه سجادیه متبلور است

رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: عمق غنای معارف ارزشمند امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه متبلور شده است.
نذر امام سجاد(ع)

حجت الاسلام علی شرفی رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: امام سجاد (ع) در حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) به دلیل بیماری شدید امکان حضور در میدان جهاد را نداشتند و به مصلحت الهی ایشان باید زنده می‌ماندند تا پرچم‌دار کربلا باشند.

وی افزود: امام سجاد (ع) به همراه حضرت زینب (س) نگذاشتند هدف کربلا به خاک سپرده شود بلکه اهداف و اندیشه امام حسین (ع) را تا کوفه پرچم‌ داری کردند و از کوفه تا شام و از شام تا مدینه برای مردم تبیین و تبلیغ کردند.

رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با بصیرت افزایی که انجام دادند سبب شدند تا جهان بداند حسین (ع) برای دفاع از حق جانش را از دست داد چراکه یزید حرف حق را قبول نکرد، بلکه با یک لشکر ۳۰ هزار نفری به دنیا نشان داد برای نهضت عاشورا به هیچ‌ چیز رحم نمی‌ کند و حتی خانواده امام حسین (ع) را به اسارت بردند.

حجت الاسلام شرفی ضمن تشریح ابعاد سیاسی و اجتماعی امام سجاد (ع ) گفت: مشکلات موجود در آغاز دوره امامت امام سجاد (ع) را می توان به سه دسته تقسیم کرد که شامل  ایجاد رعب و وحشت، جو انحطاط فکری و گسترش فساد اخلاقی است.

وی بیان داشت: پس از حادثه کربلا  قتل، تعقیب، شکنجه و ظلم علیه پیروان اهل بیت(ع) به اوج خود رسیده بود به طوری که کشتن پسران پیامبر (ص)، بر نیزه کردن سر آنها و به اسارت گرفتن خانواده پیامبر دنیای اسلام را به ویژه مکه و مدینه را در وحشت کامل فرو برد و این امر سبب شد که اهل بیت کاملا در غربت قرار گیرند.

رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: انحطاط فکری دومین مشکل امامت امام سجاد (ع) بود به طوری که تعلیم دین، ایمان، تفسیر قرآن و حقایق بعد از پیامبر (ص) بسیار محدود شده بود و مردم از لحاظ اعتقادی و ایمانی بسیار پوچ و توخالی شده بودند به طوری که بعضی از ایادی دستگاه خلافت، نبوت را هم زیر سوال می بردند.

حجت الاسلام شرفی اظهار داشت: سومین مشکل دوران امامت امام سجاد، توسعه جو فساد اخلاقی در جامعه بود بطوری که محل نزول وحی و زادگاه اسلام به مرکز فساد و فحشا تبدیل شده بود.

وی اذعان کرد: با وجود مشکلات زیاد در این دوران، امام سجاد(ع) تعلیم معارف دین به مردم، تشریح و معنا کردن مسأله امامت و آگاهی دادن به جامعه نسبت به جایگاه امامت را در دستور کار خود قرار داد.

رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تاکید کرد: ترویج معارف اسلامی در حالی صورت می گرفت که جو اختناق به گونه ای بود که اجازه نمی داد امام سجاد (ع) با مردم صریح صحبت کند.

حجت الاسلام شرفی تصریح کرد : 34 الی 35 سال یعنی از سال 61 تا 95 هجری قمری زندگی امام سجاد (ع) به سختی گذشت و پس از آن با تلاشها و روشنگریهای امام، مردم زیادی به جمع طرفداران اهل بیت (ع) پیوستند.

وی ابراز داشت: صحیفه سجادیه مهم ترین کتابی است که  متعلق به امام سجاد (ع) است و از این کتاب به نامهای زبور آل محمد، انجیل اهل بیت و اخت قرآن هم یاد می شود و ادعیه، مناجات و کلمات گهربار آن بزرگوار در صحیفه سجادیه حاکی از عمق غنای معارف گرانقدر امام سجاد(ع) است./302/851/ب1

ارسال نظرات